فرصت هاي از دست رفته براي ايجاد لينك: بازيابي لينك هاي معيوب

۱۱ بازديد

 

لينك هاي معيوباين مطلب سئو شنبه درباره لينك هاي معيوب است. لينك هاي معيوب نام ديگر لينك هاي شكسته است و عملا اين دو واژه با هم برابرند ما يك راهنماي كامل براي اين كار در نوين ماركتينگ منتشر كرده‌‌ايم با عنوان: يك راهنماي ساده اما كامل درباره لينك شكسته حتما اين مقاله را در كنار مقاله حاضر بخوانيد.

 ساختن لينك يك سرمايه گذاري است، بنابراين اجازه ندهيد كه تلاش‌هاي شما با لينك هاي معيوب به هدر رود! در اين مقاله ما دو راه پيشنهاد داده‌ايم تا با استفاده از آنها لينك‌هاي معيوب كه خطاي 404 نشان مي دهند را بازيابي كنيد.

اين اجتناب ناپذير است. بر خلاف بهترين تلاش‌هاي شما براي جلوگيري از وقوع آنها، احتمالا برخي از خطاهاي 404 وجود دارند كه بر روي صفحات قديمي در وبسايت شما نمايش داده مي‌شوند. يا شايد فقط يكي به طور تصادفي نشاني اينترنتي وبسايت شما را به اشتباه در لينك تايپ كرده است.

براي بهينه سازي وب سايت خود حتما با دپارتمان بهينه سازي سايت نوين ماركتينگ تماس بگيريد ما بهترين مشاوره را به شما مي‌دهيم.

مطمئنا، وجود خطاهاي 404 براي نمايه سازي موتورهاي جستجو چيز خوبي نيستند، اما آنها همچنين لينك‌هاي ورودي بالقوه اي هستند كه اكنون معيوب شده و كارآيي خود را از دست داده‌اند. آيا مي‌توان اين لينك‌هاي معيوب را بازيابي كرد؟ من دو روش ارائه خواهم داد كه ممكن است بخواهيد آنها را امتحان كنيد.

بازيابي لينك هاي معيوب با استفاده از گوگل سرچ كنسول

گوگل سرچ كنسول رايگان است كه آن را به يك گزينه محبوب براي دريافت اطلاعات در مورد يك وب سايت بدل كرده. با اين حال، راس جونز، دانشمند ارشد در زمينه جستجو در Moz، يك پست در مورد قابليت اطمينان داده هاي گوگل سرچ كنسول نوشت كه ما را به فكر فرو برد، بسياري از داده ها در گوگل سرچ كنسول ، به ويژه در زمينه لينك‌ها، هميشه خيلي دقيق نيست. اين به دليل سرعت سايت Google است كه صفحات مختلفي را كه ممكن است لينك داشته باشند نشان مي‌دهد.

علاوه بر اين، همان‌طور كه جونز در مقاله خود اشاره مي‌كند، كنسول جستجوي گوگل فقط نمونه اي از لينك هايي را ارائه مي دهد كه Google براي نمايه گذاري سايت شما انتخاب كرده است. با اين حال، اگر مي خواهيد شروع كنيد، گوگل سرچ كنسول يك راه رايگان براي شروع اصلاح اين لينك ها را فراهم مي كند.

با

Crawl> Crawl Errors Report

شروع كنيد. من دوست دارم لينك ها را احيا كنم و ببينم چه چيزي جذابي در مورد آنها وجود دارد. در اينجا يكي از مواردي است كه در پست هاي وبلاگ ما آورده شده است را مي بينيد: ( لازم به توضيح است اين مقاله از سرچ انجين لند ترجمه شده در قسمت منبع مي‌‌توانيد اين مقاله را مشاهده كنيد.)

لينك هاي معيوباگر بر روي ورودي كليك كنيد، مي توانيد مطالب بيشتري در مورد خطاي 404 و جايي كه از آن لينك شده است را بدست بياوريد:

لينك هاي معيوبهمان‌طور كه مي‌بينيد، اين لينك‌ هاي معيوب از يك وب سايت ديگر مي‌آيد. من همچنين مي‌دانم كه اين لينك احتمالا از قبل وجود داشته است، چرا كه گوگل تعيين كرد اين يك خطاي 404 در 25 دسامبر، 2016 بوده است- در گذشته اي نه چندان دور، با توجه به اين موضوع كه پست وبلاگ ما از سال 2015 وجود داشت. از URL مي‌توان فهميد كه اين احتمالا به دليل خطاي تايپي تصادفي به هنگام ساخت لينك بوجود آمده است.

من متوجه شدم كه اين پست هنوز در وبلاگ وجود دارد و هنوز هم توسط گوگل نمايه گذاري شده است.

با اين حال، URL به اشتباه در صفحه وب لينك شده است. ما مي توانيم اين را رفع كنيم و شايد خودمان يك لينك ورودي دريافت كنيم. وبسايت من در محيط وردپرس در لينوكس نوشته شده است، بنابراين، وقتي كه نياز باشد از فايل .htaccess براي هدايت 301 استفاده مي‌كنم. در اين مورد، خط زير را به فايل htaccess خود اضافه مي كنم:

Redirect 301 /blog/how-linkedin-ads-auction-works-the-hidden-relevance-score-component/embed/ https://www.marketing-mojo.com/blog/how-linkedin-ads-auction-works-the-hidden-relevance-score-component/

حالا اين خطاي 404 به پست صحيح در وبلاگ هدايت خواهد شد. ما نه تنها به كساني كه از اين لينك استفاده مي‌كنند تا اطلاعاتي كه واقعا مي‌خواستند را بيابند كمك كرديم، بلكه يك بك لينك ورودي را در اين روند به دست آورديم.

بازيابي لينك هاي معيوب با Ahrefs

Ahrefs يكي ديگر از ابزارهاي عالي SEO است قبل از هر چيز در مقاله نوين ماركتينگ با عنوان: معرفي ابزارهاي Ahrefs كه براي سئوي حرفه‌اي به آن نياز داريد  به درستي بشناسيد اين ابزار و جزئيات اطلاعاتي دقيق تري را نسبت به گوگل كنسول سرچ دارد. جونز در مقاله خود اين مقاله را همراه با ابزارهاي متعددي كه داده‌هاي بك لينك ورودي بيشتري نسبت به كنسول جستجوي گوگل دارند، ارائه مي دهد:

Ahrefs يك گزارش ويژه تحت عنوان “Backlinks Broken” دارد كه در آن شما مي‌توانيد لينك‌هاي بالقوه را براي بازيابي پيدا كنيد. شما همچنين مي‌توانيد فيلترهايي را براي نشان دادن لينك‌هاي پشتيبان ” dofollow” تنظيم كنيد كه تنها با متمركز كردن تلاش‌هاي خود بر روي لينك‌هايي كه بيشترين امكان كمك به رتبه بنديتان را دارند مي‌توانيد رتبه را بهبود ببخشيد. در اينجا يك لينك پيدا كردم كه يك خطاي 404 توليد مي‌كرد:

لينك هاي معيوب

پس از بررسي هاي بيشتر، مشخص شد كه من يك ريدايركت 301 در مسير وب سايت قديمي خود داشته بعد از لينك بازاريابي منابع Mojo، فضايي (20٪) وجود خواهد داشت. متأسفيم. اين تغيير مسير براي اين لينك ورودي قديمي است.

خوشبختانه، اين به راحتي در فايل .htaccess تعمير مي‌شود. بنابراين من به فايل htaccess . براي رفع مشكل مي‌روم، و تغيير مسير 301 را به صورت زير ويرايش مي كنم:

Redirect 301 /resources/%20 https://www.marketing-mojo.com/resources/

اكنون مي توانيم اين لينك dofollow را بازيابي كنيم.

اين يك روش ساده ، اما موثر است – و چيزي است كه بر روي آن كنترل داريد. ساخت لينك يك سرمايه گذاري است و زمان زيادي براي انجام آن به طور كامل و موثر مورد نياز است. بنابراين خطاهاي 404 و لينك هاي معيوب را كشف كنيد و لينك هاي آن را تا حد امكان نگه داريد. براي آنها سخت تلاش كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.