درباره شناسايي بهترين كلمات كليدي بيشتر بدانيد

۱۲ بازديد

كلمات كليدي

امتياز كيفيت به شما كمك مي‌كند در جستجوهاي بيشتري ديده شويد. در سطح كلمات كليدي، ابزارهاي اندازه گيري عالي وجود دارد. اين به شما كمك مي‌كند كه آيا كلمات كليدي شما مرتبط است يا نه. اهداف شما چقدر اهميت دارد و با چه نرخي مخاطبان بر روي تبليغات كليك مي‌كنند. اگر هر چه اين 3 فاكتور مهم شما در مسير درست هدايت شوند، شما CPC هاي (هزينه براي هر كليك) كمتري داريد و كمپين جستجوي پولي موفق‌تري خواهيد داشت.

متاسفانه، بهينه سازي سايت زمان‌بر است، هدف هاي تبليغاتي چرخش‌هاي بي‌پاياني دارند و انتظار مي‌رود بهبود CTR انرژي زيادي از شما بگيرد. به طور متوسط ​​ شما نمي‌توانيد در عرض يك شب امتياز كيفيت بالايي را كسب كنيد. چنين امتيازهايي اگر هم به دست آيند پايدار نخواهند بود.

با توجه به اين واقعيت ناخوشايند، هنگامي كه حرف از بهينه‌سازي فوري به ميان مي‌آيد، شما در شرايط دشواري قرار مي‌گيريد. مگر اين كه فقط بر روي نرخ كليك ياCTR  تمركز كنيد.

امروز، من قصد دارم به شما نشان دهم چگونه مي‌توانيد كلمات كليدي با ارزش بالا را شناسايي كرده و CTR بالا را در حساب كاربري AdWords و فراتر از آن  به دست آوريد.

اين چه معنايي دارد؟

آيا تمام CTR هاي بالا خوب نيستند؟

در ادامه متوجه خواهيد شد…

چرا CTR براي موفقيت AdWords اهميت دارد؟

از آنجا كه CTR نشان دهنده درصد افرادي است كه آگهي شما را مشاهده مي‌كنند (نرخ مشاهده impression) و سپس بر روي آن (تبليغات) كليك مي‌كنند. اين فرمول چيزي شبيه به اين است:

(كل كليك ها بر روي تبليغات) / (كل نمايش) = نرخ كليك (CTR)

 

اگر كسي بر روي يكي از تبليغات شما كليك كند، آن تبليغات تنها يك قدم به رسيدن به هدف خود نزديكتر مي‌شوند. به عنوان مثال، در اينجا

كلمات كليدي

اقدام مطلوب تكميل عملكرد AdWords اين صفحه است. “اقدام” مي‌تواند يك خريد، يك تماس تلفني، پركردن يك فرم باشد: هر چيزي كه نشان دهنده ارزش محتواي شما در تجارت و كمپين AdWords است.

با ايجاد تبليغات در صفحه وبسايت با استفاده از يك كلمه كليدي و تمايل به جستجو، شما افزايشي در امتياز كيفيت و كاهش در CPC (هزينه در برابر هر كليك) دريافت خواهيد كرد. به همين دليل، دستيابي به نرخ بالاي كليك (CTR) براي موفقيت PPC ضروري است.

با اين حال، “بالا بودن” يك مفهوم نسبي است. در تحقيق ما، متوسط ​​CTR جستجو در شبكه  AdWords 1.9 درصد است. اما به طور كلي ميزان نرخ كليك خوب در حدود 4 تا 5٪  است. اين آمار را وب سايت ورداستريم با بررسي هزاران تبليغ كليكي در صنايع مختلف به دست آورده مقاله مربوط به اين آمار را به زودي در بلاگ نوين ماركتينگ منتشر مي‌كنيم.

اگر هدف از يك جستجو از جانب هر دو روش تبليغاتي يعني جستجوي كليكي و صفحه فرود تأمين شود، شما به فروش و رهبري بازار دست پيدا  مي‌كنيد. ارزش بالا اينگونه تعريف مي‌شود.

در روي ديگر سكه، اگر شما يك كلمه كليدي با CTR بالا را پيدا كنيد، اما نرخ تبديل مناسبي دريافت نكنيد قطعا در جايي مرتكب اشتباه شده‌ايد. شما يك پيشنهاد سازگار با تمايل افراد را ايجاد نكرده‌ايد يا صفحه اصلي شما يك نقطه اصطكاك است؛ همچنين مي‌تواند به اين معني باشد كه شما در كل، كلمات كليدي اشتباهي را مورد هدف قرار داده‌ايد.

قبل از اينكه ما به رفع مشكل حساب كاربري با CTR بالاي شما بپردازيم كه كلمات كليدي را به موفقيت تبديل نمي‌كند، اجازه دهيد ظرفيت‌هاي شما را كشف كنيم.

شناسايي كلمات كليدي با كيفيت بالا، با نرخ تبديل (CTR) بالا در حساب كاربري AdWords شما

يافتن باارزش‌ترين كلمات كليدي حساب كاربري شما مي‌تواند به آساني با استفاده از فيلترهاي شخصي انجام شود.

اول، شما بايد درك درستي از عمل‌كرد خود داشته باشيد. براي اكثر حساب‌هاي كاربري، 30 روز زمان مناسبي خواهد بود. از آنجا، وارد رابط كاربري AdWords خود شويد، به نوار ابزار كلمات كليدي برويد، روي دكمه «ستون‌ها» كليك كنيد و «اصلاح ستونها» را  برگزيند.

كلمات كليديهنگامي كه شما وارد ستون رابط كاربري مشتري شديد، زمينه مشاهده آن را به صورت زير تغيير دهيد (توجه داشته باشيد كه مهم‌ترين ستون‌ها مربوط به CTR و نرخ تبديل است. اگر مي‌خواهيد، مي‌توانيد اطلاعات ديگر را حذف و اضافه كنيد.

كلمات كليدي

هنگامي كه ستون‌هاي شما به درستي مرتب شدند، آنها را با فشار دادن دكمه “Apply” فعال كنيد .

اينجا جايي است كه ممكن است كمي باعث ارتقاي شما شود. حالا كه ترتيب ستون‌هاي خود را مرتب كرده و اطلاعات را دسته‌بندي كرديد، زمان آن است كه فيلترهاي با ارزش و با CTR بالاي خود را نيز ايجاد كنيد كه به شكل زير خواهد بود:

كلمات كليدي

چرا براساس اين پارامترها فيلتر مي‌كنيد؟ بياييد آن را به قسمت هاي كوچك‌تر تقسيم كنيم

  • CTR بيشتر از ميانگين حساب، يكي از دو زمينه مهمي است كه بايد در فيلتر شما لحاظ شود. براي تعيين اعتبار متوسط ​​CTR حساب كاربري‌تان، به سادگي رديف خاكستري تيره در بالاي صفحه را مشاهده كنيد. اين رقم احتمالا كمي پايين خواهد بود، اما به شما اين امكان را مي‌دهد كه حجم بالاي از داده‌ها را فيلتر كنيد.
  • نرخ تبديل: بيشتر از متوسط حساب به شما ​​كمك خواهد كرد تا كلمات كليدي كه در حال حاضر استفاده مي‌كنيد را از كلمات كليدي كه واقعا به آن نياز داريد جدا كنيد. بخش‌هايي با CTR بالا و نرخ هزينه پايين پول سازند. هنگامي كه كاراكترهاي برتر خود را پيدا كرديد، اين قسمت را معكوس كنيد و از تغييرات آن بر روي فيلتر مشابه استفاده كنيد تا نقاط با ارزش خود را پيدا كنيد.
  • هزينه / تبديل كم‌تر از CPA هدفگذاري شده شما: اين مرتبط با پارامتر نرخ تبديل است و الزاما براي حساب‌هاي كاربري كوچك مورد نياز نيست. اگر شما بر روي صدها كلمه كليدي تمركز كرده ايد و يك CPA هدفگذاري شده براي تبديل نهايي در ذهن خود داريد، اين به ارتقاي شما كمك خواهد كرد.
  • ميزان نمايش (Impressions) در فيلتر كردن بسيار حائز اهميت است. اگر يك كلمه كليدي CTR و نرخ تبديل 100 درصدي داشته باشد و فقط 2 نمايش داشته باشد، احتمالا به لحاظ آماري ناچيز است. براي حساب‌هاي كاربري كوچك‌تر، مي‌توانيد از 100 نمايش به عنوان نقطه شروع استفاده كنيد. اگر شما با يك حساب كاربري قدرتمند كار مي‌كنيد، از اعدادي استفاده كنيد كه به لحاظ محتوايي، منطقي به نظر مي‌رسند. هنگامي كه پارامترهاي فيلتر خود را ايجاد كرديد، نام آن را ” كلمات كليدي با ارزش” بگذاريد و لطفا، لطفا، لطفا آن را ذخيره كنيد. اين به شما اين امكان را مي‌دهد كه بدون هيچ زحمتي هميشه به با ارزش ترين كلمات كليدي حساب كاربري خود دسترسي داشته باشيد.

حالا، به جاي اينكه مجبور به گشتن در كل حساب كاربري خود باشيد، با يك مجموعه داده‌هاي واجد شرايط، كار مي‌كنيد. از آنجا، شما مي‌توانيد شروع به كشف كلمات كليدي جديد كنيد كه نشان دهنده بالاترين عمل‌كردند و قفل‌هاي زيادي را در مسير موفقيت به روي شما باز مي‌كنند. شما همچنين مي‌توانيد يك نقطه پرش براي بهينه سازي به دست آوريد: كلمات كليدي با CTR بالا و نرخ تبديل پايين.

با كلمات كليدي CTR بالا و نرخ تبديل پايين، چه كار مي توان كرد؟

اگر يك كلمه كليدي، كليك‌هاي زيادي دريافت مي‌كند اما منجر به فروش و درآمدزايي براي نام تجاري و غيره نمي‌شود، پس نرخ بالاي كليك براي آن كلمه براي تجارت شما بد است. دليل اين موضوع نيز روشن است:

  • شما براي هر كليك هزينه مي‌كنيد.
  • تعداد زياد كليك‌ها باعث مي‌شود تا هزينه‌هاي تبليغات افزايش يابد.
  • هزينه‌هاي تبليغاتي بر روي كلمات كليدي با نرخ تبديل كم، باعث هدر رفتن سرمايه شما مي‌شود بي‌آنكه سودي براي تجارت شما دربرداشته باشد.

اين كلمات كليدي كم بازده اساسا از كلمات كليدي با كارايي بالاي شما سرقت مي‌كنند و شما از بودجه محدودتان براي اقدامات بدون منفعت استفاده مي‌كنيد. خوشبختانه، اقداماتي براي از بين بردن كامل اين تاثيرات منفي وجود دارد.

بهينه سازي صفحات فرود

بهترين نقطه شروع براي تعيين اينكه كدام‌يك از صفحات بيشترين تاثير را در بهبود نرخ تبديل كلمات كليدي شما دارد، وضعيت امتياز كيفيت صفحات است.  اين پاپ آپ به شكل زير است:

كلمات كليدياين پاپ اپ به شما خواهد گفت كه آيا مشكل شما مربوط به صفحه فرود است يا نه. اما هر چند مشكلات مربوط به صفحات فرود مي‌توانند زمانبر باشند، آنها نسبتا ساده هستند.

 

اولين چيزي كه به هنگام بهينه‌سازي صفحات وب خود بايد بررسي كنيد، سر تيترهاي آن است. يك سرتيتر قوي كه مربوط به كلمه كليدي و محتواي تبليغات شما است، مي‌تواند نظر بازديدكنندگان شما را جلب كند (همچنين باعث بهبود امتياز كيفيت آن‌ها مي‌شود). شما همچنين مي توانيد از ابزار Google PageSpeed ​​استفاده كنيد تا ببينيد آيا مشكل شما مربوط به زمان بارگذاري است. صفحه وبي كه بيش از 3 ثانيه طول مي‌كشد تا بارگذاري شود، براي هر هدفي بي‌فايده خواهد بود. اين صفحه به ايران خدمات نميدهد و واضح است كه بايد با فيلتر شكن بازش كنيد. 

از اين نقطه به بعد، طراحي تميز و جذاب است كه قابل اعتماد و حرفه‌اي بودن شما را به رخ مي‌كشد  همين طور اين طراحي بايد با برند شما سازگار باشد. بعد از اين بهينه‌سازي‌ها يك كلمه كليدي با نرخ كليك بالا به حساب AdWords  خود اضافه كنيد.

هدف و پيشنهاد RLSA

بخشي از مشكل شما با CTR بالا و نرخ تبديل پايين مي‌تواند به سبب چشم انداز مخاطبان شما باشد كه آيا براي آنها منطقي است با صفحه شما تعامل برقرار كنند؟  آيا آنها اصلا بر روي كلمات كليدي شما كليك نخواهند كرد؟ اينجا جايي است كه RLSA و هدف گذاري ايفاي نقش مي‌كند.

به طور معمول، RLSA براي تنظيم تقاضا در شبكه جستجو از طريق قدرت بازاريابي مجدد تعريف شده است. اين زماني اتفاق مي‌افتد كه تبليغ كنندگان فقط از تابع “صرفا تقاضا” استفاده مي‌كنند. RLSA همچنين داراي گزينه اي به نام “هدف و ارائه پيشنهاد” است كه اجازه مي‌دهد تا شما تبليغات خود را به جستجوگراني ارائه دهيد كه عضو ليست‌هاي بازاريابي خاصي هستند.

RLSA چگونه به شما كمك مي‌كند؟ سوال خوبي است!

اگر شما يك كلمه كليدي با CTR بالا و نرخ تبديل پايين داشته باشيد، مخاطبان تبليغات شما تنها محدود به كساني مي‌شوند كه از قبل از سايت شما بازديد كرده‌اند. اين باعث كاهش بازديدكنندگان جديد مي‌شود كه با فضاي سايت شما ناآشنايند و مخاطبان شما محدود به افرادي مي‌شود كه با برند شما آشنا و آماده اقدام‌اند.

كلمات كليدي

خوب است كه كمي بيخيال باشيم

در برخي موارد، بدون توجه به آنچه شما انجام مي‌دهيد، يك كلمه كليدي به تنهايي باعث موفقيت نمي‌شود. اگر از تمام گزينه‌هاي بهينه سازي خود استفاده كرده‌ايد، كلمه كليدي را فراموش كنيد و بعدا دوباره به آن بازگرديد. در عوض تلاش‌هاي خود را معطوف زمينه‌هايي كنيد كه مي‌توانيد تغييرات مثبت را در آنها ايجاد كنيد.

پيدا كردن كلمات كليدي با CTR  بالاي بيشتر

هنگامي كه كلمات كليدي با CTR و نرخ تبديل بالاي خود (MVP) را شناسايي كرديد و آنهايي را كه نياز داشتيد بهينه سازي كرديد، وقت آن است كه فرصت‌هاي جديد را كشف كنيد. بهترين نقطه براي شروع اين كار گزارش كوئري‌هاي شما است.

فهرست كلمات كليدي MVP خود را دانلود كنيد و گستره مربوط به يك دوره طولاني كه كلمات يكسال را شامل مي‌شود را باز كنيد. اكنون زمان بررسي فرارسيده است. فيلترهاي خود را براساس «متون كليدي» كه «شامل» بهترين و سوده‌ترين كلمات كليدي كه تا به حال داشته‌ايد، مرتب و تنظيم كنيد .

حالا، هر چند وقت يكبار اين كلمات كليدي را در اين فيلد وارد كنيد تا كلمات كليدي طولاني را كه حاوي بخشي از كلمات كليدي ارزشمند شما هستند را بيابيد. اين كار شامل كلمات با حجم بالا نمي‌شود اما موقعيت‌هايي از كلمات كليدي با ارزش فوق‌العاده را ارائه مي‌دهد كه بر روي پيشرفت‌هاي تاريخي حساب كاربري شما تأثير مي‌گذارد.

نتيجه گيري

انتخاب كلمات كليدي درست بسيار مهم است براي اين كار هميشه نيازمند سعي و خطا هستيم اما اكر در اين راه از يك آژانس ديجيتال ماركتينگ كمك بگيريم سرمايه خود را كمتر به هدر دارده‌ايم كمپين‌هاي موفق هر آژانس ديجيتال ماركتينگ مي‌تواند رزومه مناسبي براي آنها باشد. حتما از آژانس ديجيتال ماركتينگ خود نمونه هاي موفق كمپين هاي PPC را بخواهيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.