محتوا براي پاسخ به كاربران

تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ

محتوا براي پاسخ به كاربران

۱۰ بازديد

محتوا

اگر به دنبال روشي سريع در تهيه‌ محتوا براي دستيابي به اسنيپت‌ هاي ويژه هستيد، اين مقاله مناسب شما نيست، اما اگر به دنبال جديدترين نتايج و تاكتيكي هوشمندانه براي افزايش شانس به دست آوردن يك اسنيپت هستيد، مطمئناً در جاي درستي هستيد.

محتوا در فارسي منجر به دريافت اسنيپت نميشود.  اين موضوع را ما در زبانهاي با خط مشابه مانند عربي هم تست كردهايم و در آن زبانها هم اسنيپت براي مطالب به دست نميآيد. اگر در اين زبانها موردي خلاف اين موضوع ديديد ما را در بخش كامنتها در جريان بگذاريد.  اما محتوايي كه در جهت به دست آوردن اسنيپتها نوشته شود ويژگيهايي دارد كه مي تواند هر خوانندهاي را به سرعت جذب آن محتوا توليد شده كند. از اين رو نوين ماركتينگ اين مطلب را از وبسايت ماز ترجمه كرده است و در اختيار شما قرار ميدهد. اين موضوع براي ما يك هدف است كه محتوا بايد براي مخاطب باشد نه موتورهاي جستجو از اين رو فارغ از اين كه نتيجه نهايي چه مي شود ميتوانيد از اين مطلب نوين ماركتينگ برداشت بسيار قوي انجام دهيد. 

مشابه روزنامه نگاران، روش هرم معكوس نوشتن، كمك بزرگي براي توليد محتوايي بين‌المللي، متقاعد كننده و قدرتمند است كه مي‌تواند رتبه‌ي شما را براي جستجوي عبارات مختلف افزايش داده و به طور همزمان بيش از يك اسنيپت را به ارمغان بياورد.

در اين مقاله دكتر پِته (Pete) اين روش را به شما مي‌آموزد.

سلام، هواداران سايت ماز، دكتر پته اينجاست. من پژوهشگر بخش تجارت در ماز هستم. ما در يكي دو سال گذشته در پست‌هاي وبلاگي و البته درباره‌ اسنيپت‌هاي ويژه صحبت كرده‌ايم.

اسنيپت‌هاي ويژه گونه‌اي از پاسخ‌ها است كه نكات اصلي را در خود دارند. يك جعبه‌ پاسخ ساده كه در ادامه‌ آن هم متن و هم لينك مربوطه را خواهيد ديد. در چند هفته‌ قبل، بريتني چند مقاله‌ي عالي با عنوان‌هاي “چگونه درباره‌ي اسنيپت‌هاي ويژه تحقيق كنيم و چگونه به دنبال سؤالي خوب براي پاسخ دادن باشيد” نوشته است. براي خواندن اين مقالات مي‌توانيد به وبسايت ماز رجوع كنيد اما من مي‌خواهم درباره‌ي چيزهايي با شما صحبت كنم كه تا به حال زياد مورد بحث قرار نگرفته است.

چگونه براي گرفتن پاسخي مناسب از نظر رتبه و بازديد كننده، محتوا بنويسيم؟

روش هرم معكوس براي نوشتن محتوا

براي من، به عنوان كسي كه در بازار محتوا مشغول فعاليت است و دلش نمي‌خواهد به ترفندهاي توليد محتوا فكر كند، نوشتن اين مطلب سخت است. از اين مي‌ترسم كه به كاربران ترفندهايي را آموزش دهم كه با آن محتوا ضعيف و كم ارزش بنويسند. اما تكنيكي وجود دارد كه به نظر من براي اسنيپت‌هاي ويژه بسيار كاربردي است و آن نوشتن به صورت سوال و پاسخ است. اين روش از دنياي روزنامه نگاران مي‌آيد و همين موضوع عامل اعتماد بيشتر به آن است. بنابراين امروز در اين باره با شما صحبت مي‌كنم. اين ترفند هرم معكوس ناميده مي‌شود.

  1. با عنوان مطلب شروع كنيد

اين مورد مشابه اين مثال است: زماني كه شما، به عنوان يك خبرنگار، داستاني را مي‌نويسيد، با اصل مطلب شروع مي‌كنيد. شما اصل موضوع را معرفي مي‌كنيد. اين خارق العاده است كه شما داستاني با عنوان «پنگوئن‌ها از بانكي سرقت كردند» داريد كه مي‌تواند داستاني قدرتمند شود و مي‌خواهيم اصل مطلب درست پيش روي شما باشد. پنگوئن‌ها از يك بانك دزدي كرده‌اند، اين همه چيزي است كه لازم داريد بدانيد. چيزهايي در رابطه با اين عنوان و حقيقتي كه منجر به چاپ آن شده است، عاملي براي خريد هر روزنامه‌اي است. ما اشتراك روزنامه را نداشتيم ولي آن را مي‌خريم. مطمئنا در دنياي وب، بايد به سرعت توجه مخاطب را جلب كنيد. بايد آن‌ها را به سايت بياوريد. بايد مطلبي با چنين عنواني داشته باشيد.

محتوا

  1. وارد جزييات شويد

هدايت درست عنوان مطلب باعث مي‌شود كه مخاطبان به داخل سايت بيايند و با بررسي كردن معلوم مي‌شود توجهشان به مطلب جلب مي‌شود يا نه. در هرم معكوس، محتوا را به بخش‌هاي كوچك‌تر تبديل مي‌كنيد. سپس وارد جزئيات مي‌شويد. در مثال سرقت از بانك پنگوئن‌ها؛ محتوا شما بايد درباره تعداد پنگوئن‌هايي كه در آنجا بودند؛ از چه بانكي سرقت كردند و چه مقدار پول به سرقت بردند؛ صحبت كند.

  1. به پس زمينه موضوع بپردازيد

پس از آن بايد به پس زمينه‌ي موضوع برسيد. در اين مورد بايد درباره‌ تاريخچه‌ خلاف‌هاي پنگوئن‌ها در امريكا؛ ارتباط پنگوئن‌ها با مافيا؛ اطلاعاتي درباره‌ فرهنگ پنگوئن‌ها و برنامه‌اي كه براي برخورد با آن داريم؛ بنويسيد. سپس بايد وارد حدس و گمان شويد و مواردي كه به عنوان يك متخصص مي‌دانيد را به محتوا خود بيفزاييد.

چگونه پاسخ‌گويي به سؤالات در محتوا براي سئو مفيد خواهد بود؟

چگونه پاسخ‌گويي به سؤالات در موضوع سئو مفيد خواهد بود؟ با توجه به اصل موضوع پاسخ دهيد، جزئيات و داده‌ها را بگوييد، سپس سؤال‌هاي مرتبط را پاسخ دهيد.

كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه در عنوان پاسخ، اصل مطلب را بنويسيد. اگر كسي از شما سوالي بپرسد، آن اسنيپت را خواهيد داشت، پس به سرعت پاسخ آن را خلاصه نويسي كنيد. آن‌ها چيزي را كه مي‌خواهند بدانند را بگوييد، سپس به جزئيات بپردازيد و سپس اطلاعات جزئي تر را بياوريد. چيزهايي كه به شما اعتبار مي‌دهند و مهارت شما را نشان مي‌دهند را به متن بيفزاييد. پس از آن مي‌توانيد درباره پس‌زمينه‌ موضوع بنويسيد.

اما به نظر من آن چيزي كه براي پاسخ‌ها جذاب است، و كمي جلوتر درباره آن خواهم گفت، سخن گفتن از يك سوال بسيار بزرگ و مهم است. همين موضوع دنباله‌هاي بسياري براي شما خواهد داشت. كاربراني كه جذب شده‌اند مي‌خواهند درباره‌ دنباله‌هاي آن بدانند. پس ادامه بدهيد و آن‌ها را هم پاسخ دهيد.

اگر يك اسنيپت ويژه را به دست بياورم، كاربران روي پاسخ من كليك مي‌كنند؟ آيا بايد همه چيز را بگوييم؟

به نظر من اين ترسي است كه همه‌ي ما داريم. اگر ما پاسخي را بنويسيم و گوگل آن را در جعبه‌اي بگذارد چه مي‌شود؟ اين سوال است و عبارت جستجو شده و جعبه، پاسخ را نشان مي‌دهد. آيا كاربران كليك مي‌كنند؟ چه اتفاقي مي‌افتد؟ آيا بايد همه چيز را بگوييم؟ به نظر من، بله، و براي اين جواب چند دليل دارم.

از سوال‌هايي كه به راحتي قابل پاسخگويي هستند، بپرهيزيد.

نخست، از شما مي‌خواهم كه محتاط باشيد. شما معمولاً به دنبال پاسخ سوال‌هايي نيستيد كه بسيار راحت قابل پاسخ‌گويي‌اند. ما همين حالا اين مورد را در نمودار آگاهي ديده‌ايم. گوگل چيزهايي درباره‌ي زمان، تاريخ، واقعيتي درباره‌ي يك نفر و هر چيزي كه در نمودار آگاهي مي‌آيد، مي‌گويد. «قد آبراهام لينكلن چقدر بود؟» اين سوال به خوبي پاسخ داده شده و چنين جواب‌هايي به راحتي قابل پاسخ‌گويي است. پس سوال هاي محتواي شما براي توضيح واضحات نيست

به سوال‌هاي چگونگي انجام يك كار با پس‌زمينه‌ي قوي پاسخ دهيد.

شما وقتي كاربران را جذب مي‌كنيد كه به سوالاتي براي پاسخ گفتن به چگونگي و چرايي انجام كاري بپردازيد.اين سوالات بايد پس‌زمينه‌ي محتوايي قدرتمندي داشته باشند تا كاربران را جذب كنند. در اين موارد، فكر مي‌كنم كه نبايد از گفتن همه چيز ترسي داشته باشيد و به شما مي‌گويم چرا. اين مورد بيشتر از نظر تجربه‌ي كاربري مهم است. اگر كسي سوالي بپرسد و سرخط كوتاهي از پاسخ شما را ببيند و پاسخ شما قابل اعتماد باشد، روي سايت شما كليك خواهد كرد.

«گفتن همه چيز» يك پاسخ خوب اعتبار شما را مي سازد و بازديدكنندگان با كيفيتي را به ارمغان مي‌آورد.

در اينجا پنگوئن را خواهيد داشت، غرق در پول نقد، كه به دنبال روش‌هايي براي خرج كردن پولش است. ما درباره‌ي روشي كه او پول را به دست آورده است نگران نيستيم. نمي‌دانيم و مهم نيست. پس از آن كاربر روي لينك شما كليك مي‌كند. شما نام تجاري خود را مي‌دانيد و اميدواريد كه حرفه‌اي باشد، كاربر دوباره سوال و جواب شما را مي‌بيند.

دادن يك «دنباله» به جستجو كننده براي وي  اعتمادساز است

اگر به نظر شما اين مورد تكراري است، فكر مي‌كنم كه نكته‌ي خوب اين مورد اين است كه به كاربر چيزي را مي‌دهيد كه دنباله مي‌ناميم. او مي‌تواند ببيند كه «اين همان صفحه‌اي است كه مي‌خواستم روي آن كليك كنم. كاملاً مربوط به موضوع است. من در جاي درستي هستم.» پس از آن بايد به جزئيات پرداخته و پس از آن داده‌ها و دنبال‌هايي كه اعتبار متن را نشان مي‌دهند و دنبال كردنشان ميزان مهارت شما را به نمايش مي‌گذارد را به وي بدهيد.

كساني كه به دنبال پاسخ‌هاي ساده هستند، از جمله بازديد كنندگاني نيستند كه قابل بازگشت باشند

فكر مي‌كنم كه نكته‌ خوب در اين مورد اين است كه ما از دادن هر اطلاعاتي به بازديدكنندگان مي‌ترسيم، زيرا ممكن است كسي بر روي آن كليك نكند. اما كساني كه فقط پاسخ را مي‌خواهند و كليك مي‌كنند،  كاربران بازگشت پذيري نيستند. آن‌ها بازديد كنندگان با كيفيتي نيستند. اما كساني كه مطلب را مي‌بينند، به دنبال اعتبار آن هستند و مي‌خواهند كه مطالب بيشتري بخوانند، بازديدكنندگان با كيفيتي‌اند. اين افراد كساني هستند كه پولشان را به شما خواهند داد.

پس به نظر من نبايد از آن‌ها بترسيد. جواب‌هاي ساده را بيان نكنيد. اگر در كار دادن پاسخ‌هاي ساده هستيد، صادقانه مي‌گويم، همين حالا هم به دردسر افتاده‌ايد. اين كار موضوعي سخت است. به كاربران چيزي را بگوييد كه آن‌ها را به سمت پاسخ‌هاي مورد نظر آنها راهنمايي كرده و اطلاعات بيشتري به آن‌ها بدهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.