دايناسور هاي سئو يا تاكتيك هاي قديمي سئو كدامند

۱۰ بازديد

تاكتيك هاي قديمي سئو

باور اين سخت است، اما بسياري از ما همچنان از تاكتيك هاي قديمي سئو تاريخ گذشته استفاده مي‌كنيم و اعتقاد داريم كه آنها هنوز هم تاثيرات مثبت دارند. در سئوشنبه اين هفته، نويسنده مقاله وبسايت معتبر ماز ما را با مجموعه اي از فعاليت هاي جايگزين آشنا مي كند كه مي توانند از تاكتيك هاي قديمي سئو براي ما سودمند تر باشند. نكات و موارد دلخواه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراك بگذاريد!

اين هفته ما شما را به دوران ما قبل تاريخ خواهيم برد، زماني كه همچنان از يك دسته تاكتيك هاي قديمي سئو استفاده مي‌كرديم.  تاكتيك هاي قديمي سئو كه هنوز براي ما مهم‌اند و بسياري از ما هنوز آنها را انجام مي دهيم، و احتمالا نبايد اين كار را انجام دهيم.

ما بايد بسياري از تاكتيك هاي قديم سئو را جايگزين و كنار بگذاريم. بنابراين پنج تاكتيك را انتخاب كردم، اما خيلي بيشتر از اين موارد وجود دارد و در واقع من دوست دارم نظر شما را در مورد برخي از آنها بشنوم.

اما قبل از هر چيز بهتر است براي سنجيدن ارزش سئو سايت خود حتما با دپارتمان بهينه سازي سايت نوين ماركتينگ تماس بگيريد با اين تماس شما مي‌توانيد از مشاوره رايگان سئو سايت بهرمند شويد.

تاكتيك هاي قديمي سئو

تاكتيك هاي قديمي سئو 1: تحقيقات كلمات كليدي بر اساس برنامه ريزي AdWords / Keyword

اولين موردي كه بحث درباره آن خواهيم پرداخت چيزي است كه چندين بار در اينجا درباره آن صحبت كرده ايم – تحقيقات كلمات كليدي بر اساس برنامه ريزي AdWords / Keyword. بنابراين شما مي دانيد مشكلات زيادي در معيارهاي موجود در آن وجود دارد، اما هنوز تعداد زيادي از افرادي را مي بينم كه تحقيقات كلمات كليدي خود را از آن شروع كرده اند و سپس به ابزارهاي ديگر گسترش داده اند.

جايگزين كردن آن با ابزارهاي داده كاوي با سختي و CTR

پيشنهاد من در صورت امكان آغاز كردن با مجموعه اي وسيع تر  است. اگر بودجه داريد، آن را با چيزي كه توسط داده هاي clickstream مانند Ahrefs يا SEMrush يا Keyword Explorer هدايت مي شود، جايگزين كنيد. حتي پيشنهاد جستجوي گوگل و جستجوهاي مرتبط با Google trends در جذب بيشتر اين موارد بهتر است. اگر با اين ابزار هاي چندان آشنايي نداريد پيشنهاد مي كنم مقاله معرفي ابزارهاي Ahrefs كه براي سئوي حرفه‌اي به آن نياز داريد را بخوانيد. همين طور مقاله تخصصي ديگري نيز از وبسايت ماز در نوين ماركتينگ منتشر شده است كه به مقايسه ابزار هاي سنجش سختي كلمات كليدي با يك ديگر مي‌پردازد مقاله : سختي كلمات كليدي و رتبه بندي ۶ ابزار دقيق

چرا كار نمي كند

من فكر مي كنم اين فقط به اين خاطر است كه AdWords كلمات كليدي بسياري را پنهان مي‌كند چرا كه فكر نمي‌كند به لحاظ تجاري مناسب باشند. اين خيلي نادرست است، به خصوص داده هاي اطلاعات حجمي را. اگر شما در واقع يك كمپين AdWords ايجاد مي‌كنيد، داده‌هاي اطلاعات حجمي عملكرد بهتري در اين زمينه دارند، اما ما هنوز اطلاعات دقيقي در مورد انتخاب مناسب ترين زمان براي شروع اين كمپين در اختيار نداريم.

اين خيلي مبهم بوده، و فاقد يك دسته معيارهاي مهم، از جمله سختي و درصد نرخ دريافت كليك است، كه شما بايد به منظور اولويت بندي كلمات كليدي به طور موثر از آنها باخبر باشيد.

تاكتيك هاي قديمي سئو

تاكتيك هاي قديمي سئو 2: زير دامنه ها و دامنه هاي جداگانه براي دامنه SERP

استفاده از زير دامنه ها و دامنه هاي جداگانه براي دامنه SERP نيز يكي ديگر از تاكتيك هاي قديمي سئو است. بنابراين به طور كلاسيك، اگر شما مي‌خواهيد صفحه اول نتايج جستجوي گوگل را به يك درخواست مارك دار يا غير مارك دار اختصاص دهيد، شايد شما فقط بايد آن را امتحان كنيد و كاملا به آن احاطه داشته باشيد. يكي از راه ها براي انجام اين كار اضافه كردن زير دامنه‌ها به وب سايت خود يا استفاده از برخي از دامنه هاي مجزا است تا بتوانيد 10 مورد برتر آن را كنترل كنيد.

چرا كار نمي كند

با اين حال، چيزي كه اخيرا اتفاق افتاده است اين است كه گوگل شروع به اولويت دادن به چند زيرپرداز در يك SERP از يك دامنه واحد كرده است. شما به عنوان مثال مي توانيد آن را به طور مستقيم در Yelp براي جستجو مرتبط با رستوران ها يا LinkedIn در بسياري از موضوعات تجاري و جستجوهاي مرتبط با مشاغل ببينيد.

شما مي توانيد آن را در Quora در بسياري از جستجوهاي به شكل سوال مشاهده كنيد، جايي كه براي همه آنها آمده است، يا Stack Overflow، كه در آن آنها براي بسياري از سوالات مربوط به مهندسي و مرتبط با توسعه آمده است.

جايگزيني آن با مرورگر وب و محتواي ميزباني زير پوشه

بنابراين يكي از بهترين راه ها براي انجام اين كار امروزه با استفاده از جستجوگرها و محتواي ميزباني زير پوشه  (subfolder hosted) است، به اين معني كه شما مجبور نيستيد محتواي خود را در يك زيردامنه جداگانه قرار دهيد تا چندين مرتبه آن را در يك SERP رتبه بندي كنيد.

جستجوگر Barnacle هميشه فوق العاده مفيد است زيرا گوگل مزاياي بسياري براي برخي از اين وب سايت ها در نظر مي‌گيرد كه محتوياتي را ميزباني مي‌كنند كه شما مي‌توانيد آنها و پروفايل‌هاي مربوط به آنها را ايجاد كرده يا توسعه دهيد. اين يك راه بسيار خوب براي انجام اين كار است. اين عمدتا به دليل اين تغيير از زير دامنه است كه راهي براي ورود به SERPs براي چندين بار از طريق صفحات شخصي را فراهم مي كند.

اين تاكتيك در فارسي هنوز رايج است و يكي از اصلي ترين دلايل آن نيز عدم وجود سايت هاي جستجوگر تخصصي است كه در اين بخش ياد شد. به هرحال هنوز وبسايت هاي بسيار هستند كه از تاكتيك هاي قديمي سئو سود مي برند و آن فقط به خاطر شرايط است.

تاكتيك هاي قديمي سئو

تاكتيك هاي قديمي سئو 3: اولويت بندي شماره يك رتبه بندي ها بيش از ديگر تكنيك هاي جذب ترافيك SEO

در ليست تاكتيك هاي قديمي سئو شماره 3 مي‌رسد به به دست آوردن شماره يك رتبه بندي‌ها بيش از ديگر تكنيك‌هاي جذب ترافيك SEO. اين احتمالا يكي از رايج‌ترين تاكتيك‌ هاي قديمي است كه من تا به حال ديده‌ام، كه در آن بسياري از مردمي كه با جهان SEO آشنا هستند يا مشاوران و يا سازمان هاي 10، 15، 20 ساله هنوز هم دغدغه استفاده از آن را بيش از هر چيز ديگري دارند.

آن را با ويژگي‌هاي جستجوگر SERP (به ويژه قطعه هاي برجسته) و هدف گذاري طولاني مدت جايگزين كنيد. منظور از قطعات برجسته نمايش نقشه گوگل، تصاوير، ويدئو ها و تمام قطعاتي است كه در قسمت بالاي فهرست گوگل به صورت برجسته نشان داده مي شوند

در حقيقت، اين يك سرمايه گذاري ضعيف نرخ ارزش افزوده ROI را نسبت به چيزهايي مانند ويژگي هاي SERP، به بار مي‌آورد؛ به ويژه قطعات برجسته است كه اخيرا محبوب تر شده‌اند. اين در جستجوي صوتي استفاده مي شود. اغلب اوقات لازم نيست كه از شماره يك رتبه بندي در SERP بدست بيايد. اين مي‌تواند در رتبه سه، چهار يا هفت باشد.

اين حتي مي تواند منجر به رتبه بندي قطعات برجسته در بالاي صفحه شود. نرخ كليك آن معمولا بيشتر از يك است، به اين معني كه SERP يك ويژگي بسيار خوب براي استفاده است. اين همچنين تنها مورد نيست. Image SEO، SEO محلي زماني كه بسته هاي محلي ظاهر مي شوند، انجام اخبار SEO، به طور بالقوه داشتن يك پروفايل توييتر نيز مي تواند در نتايج نمايش داده شده گوگل در توييتر رتبه بندي شود.

و، البته، هدف گذاري طولاني مدت، به اين معني كه به دنبال ساير كلمات كليدي باشيد كه كمتر رقابتي هستند، كه در آن شما لازم نيست به رقابت با افرادي بپردازيد تا رتبه موردنظر خود را كسب كنيد، و اغلب، در مجموع، اين كار مي تواند بيشتر از رتبه بندي كلمه كليدي براي دستيابي به “پول” باشد، كه در مورد كلمه كليدي اصلي اين تنها هدف شما است.

چرا كار نمي كند

چرا اين اتفاق مي افتد؟ خوب، اين به اين دليل است كه ويژگي هاي SERP ميزان نرخ كليك را كاهش مي دهند بنابراين رتبه اول ارزش سابق را نخواهد داشت و در اغلب مواقع اين هدف گذاري بازده ROI بيشتري خواهد داشت.

تاكتيك هاي قديمي سئو 4: رتبه بندي هاي خود را تنها با ساختن لينك بالا ببريد

چهارم، رتبه بندي خود را تنها با ساختن لينك ها بهبود ببخشيد. اين نيز يكي از تاكتيك هاي قديمي سئو است. من بسياري از مردم را مي بينم كه اين كار را انجام مي‌دهند، جايي كه آنها رتبه 5، 10، 20 دارند و فكر مي كنند “خوب است، حداقل من در چند صفحه اول Google رتبه بندي شده ام. اقدام بعدي من كه ساختن لينك است من را بالاتر خواهد برد.”

چرا اين مورد ديگر به تنهايي كار نمي كند

به طور تاريخي، در دوران قديمي‌ها، منظورم سال 2011 است، اين مورد به طور كامل كاساز بود. اين “مسيري” براي رتبه بندي بالاتر بود. هنگامي كه در مجموعه مورد نظر قرار گرفتيد، لينك ها به شما بيشترين كمك را براي بالا رفتن خواهند كرد. اما امروز، اين اتفاق نمي‌افتد.

آن را با دستيابي به انجام وظيفه جستجوگرها (searcher task accomplishment)، بهينه سازي UX، ارتقاء محتوا و رشد نام تجاري جايگزين كنيد

من قصد دارم به شما پيشنهاد كنم اين روش را كنار گذاشته و با انجام وظيفه جستجوگر جايگزين كنيد، جايي كه ما ديده‌ايم بسياري از مردم در زمينه بهينه سازي سرمايه گذاري كرده و وب سايت خود را حتي با لينك هاي نامناسب و بدون استفاده از DA هاي بالا و اين دست موارد، جهش داده اند. بهينه سازي UX، تجربه كاربر را كاهش مي دهد و فرمت محتوا را تثبيت مي كند تا اينكه عملكرد بهتري براي جستجوگران داشته باشد.

ارتقاي محتوا باعث بهبود محتواي واقعي در صفحه و رشد برند تجاري و مرتبط كردن برند تجاري شما با موضوع يا كلمه كليدي مي شود. چرا اين اتفاق مي افتد؟ خوب، چون لينك ها به تنهايي براي پيشرفت امروز كافي نيستند. آنها هنوز يك عامل رتبه بندي قدرتمند هستند. ما قطعا نمي توانيم آنها را به طور كامل ناديده بگيريم.

اما اگر مي خواهيد به صفحات با رتبه بندي بالاتر تبديل شويد ، اين نوع سرمايه گذاري ها بسيار ساده تر و سودمندتر‌ند.

تاكتيك هاي قديمي سئو

تاكتيك هاي قديمي سئو 5: دغدغه محل قرارگيري كلمات كليدي در برچسب ها  يا مناطق خاص

خوب، شماره پنج. آخرين مورد، دغدغه محل قرارگيري كلمات كليدي در برچسب ها و مناطق خاص است. به عنوان مثال، صرف زمان و انرژي كافي براي حصول اطمينان از H1 و H2، برچسب هاي عنوان كه مي تواند شامل كلمات كليدي باشد، حصول اطمينان از اينكه URL شامل كلمات كليدي در فرمت دقيقي است كه شما با خط فاصله مي‌واهيد، تكرار متن به ميزان معين در محتوا و حصول اطمينان از اينكه سرفصل ها و عناوين داراي ساختارهاي خاصي هستند.

چرا اين تاكتيك ها كار نمي كنند

اين بدان معنا نيست كه كار نمي كند و اين تاكتيك ها قديمي سئو هستند. مطمئنا يك حداقلي وجود دارد. ما هم از كلمه كليدي خود در عنوان استفاده كرده‌ايم. ما قطعا آن را در عناوين نيز مي‌خواهيم. اگر اين در يك برچسب H1 نيست، من فكر مي‌كنم مي‌توانيم با اين روش نيز ادامه دهيم. من فكر مي‌كنم كه كاملا خوب است. به جاي آن من از شما مي خواهم به جاي اين وسواس براي تكميل اين برچسب ها، آخرين 0.01٪ از ارزش را به كلمات كليدي و موضوعات مرتبط اختصاص دهيد، مطمئن شويد كه محتواي اصلي از موضوعات استفاده كرده و آنها را توضيح مي‌دهد، منظور من موضوعات، كلمات و عباراتي است كه گوگل آنها را مربوط به يك موضوع خاص مي‌داند.

مثال مورد علاقه من رتبه بندي”محلات نيويورك” است در حالي كه شما صفحه‌اي داريد كه كلمه بروكلين يا منهتن يا برانكس يا كوئينز يا استاتن آيلند را شامل نمي شود، شانس رتبه بندي شما خيلي بالا نخواهد بود، و از همه بدتر، شما مي توانيد تمام لينك ها و كلمات كليدي مناسب را با هدف قرار دادن در H1 خود بدست بياوريد، اما اگر شما از اين شرايط محلي و پيراموني كه گوگل به وضوح مي تواند با موضوع يا درخواست جستجو مرتبط كند استفاده نمي‌كنيد، شما احتمالا در رتبه بندي قرار نمي‌گيريد.

آن را با دغدغه كلمات كليدي و موضوعات مرتبط جايگزين كنيد

مهم نيست كه شما سعي در رتبه بندي چه چيزي داريد. من اهميتي نمي دهم كه آن كفش هاي آبي يا ساعتهاي مردانه يا محصولات SaaS B2B است. گوگل بيشتر به اين موضوع توجه مي كند كه آيا محتواي پاسخ مشكل درخواست كننده جستجو را حل مي‌كند يا خير. موضوعات مرتبط، كلمات كليدي مرتبط با آن اغلب با پيشرفت‌هاي عالي رتبه بندي هماهنگ مي‌شوند به ويژه وقتي كه مي‌بينند افراد از آنها استفاده مي كنند.

تاكتيك هاي قديمي سئو

من چند هفته پيش با يك سئو كار صحبت كردم كه اين كار را انجام مي داد. آنها فقط در سايت خود حسابرسي مي‌كردند و به دنبال 5 تا 10 كلمه بودند كه احساس مي‌كردند آنها را در محتواي خود از قلم انداخته اند، آنها را به طرزي هوشمندانه به محتواي خود اضافه مي‌كردند به نحوي كه واقعا توصيفي و مفيد باشند، و سپس مشاهده مي‌كردند كه رتبه بندي‌ها بدون هيچ اقدام اضافي رشد مي‌كنند، بدون هيچ كار ديگري! خيلي خيلي تاثير گذار است.

برخي از اين تاكتيك هاي قديمي سئو را در نظر بگيريد و آنها را كنار گذاشته يا با برخي از اين موارد مدرن جايگزين كنيد و ببينيد كه چگونه نتايج شما بهتر خواهند شد. منتظر نظرات شما در مورد ديگر تاكتيك هاي قديمي سئو در بخش نظرات هستيم. هفته آينده  يك قسمت ديگر از سئوشنبه را  در خدمت شما خواهيم بود. مراقب خودتان باشيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.