چگونه كسب و كارهاي كوچك مي توانند با استفاده از سئو اصولي به نتايج بزرگ برسند

۱۲ بازديد

كسب و كارهاي كوچك

كجا شما مي توانيد براي بازگشت سئو 80 درصدي 20 درصد تلاش كنيد؟ در اين مقاله نماي كلي از تاكتيك‌هاي سئو براي كسب و كارهاي كوچك كه مي‌تواند از آنها به آساني بهره برد را بيان نموده‌ام.

اگر شما تازه شروع به بهينه سازي موتورهاي جستجو نموده ايد يا سالهاست كه اين كار را انجام ميدهيد، خوشبختانه برخي از بخش‌هاي سايتتان مي‌تواند بهبود پيدا كند. در حقيقت، از صدها سايت كسب و كارهاي كوچك كه ما در نوين ماركتينگ ، آنها را بررسي كرديم، به ندرت سايتي را مشاهده كرديم كه به طور كامل سئو در آن پياده سازي شده بود.

راستي اگر دوست داريد سايتتان را رايگان بررسي كنيم با دپارتمان سئو و بهينه سازي سايت نوين ماركتينگ تماس بگيريد

بهينه سازي موتورهاي جستجو علم فرستادن موشك به آسمان براي هر سايت و يا كسب و كارهاي كوچك و محلي نيست. هنوز هم ممكن است پيش از پياده‌سازي مراحل اصلي به آساني در جزئيات بديهي گم شويم. اين بدان معناست كه بيشتر كسب و كارهاي كوچك به آساني مي‌توانند برنده شوند.

در سئو، همانند بسياري از فعالان صنايع، قانون پارتو در اينجا نيز صدق مي‌كند:

براي بسياري از رويدادها، 80 درصد نتايج از 20 درصد عوامل حاصل ميگردند.

اين موضوع قطعاً زماني دقيق است كه ما به سئو در كسب و كارهاي كوچك‌تر نگاه كنيم. انجام 20 درصد كار براي رسيدن به 80 درصد سود كليد اصلي دريافت نتايج تلاش‌هاي سئو شماست. اجازه دهيد به اصول نگاهي بياندازيم و اينكه چگونه از 20 درصد استفاده كنيم تا به آساني برنده شويم.

سئو فني

سئو فني مي‌تواند فني، خوب و قابل دريافت باشد. اجازه ندهيد كه شما را بترساند. اگر هوشمندانه تصميم گيري كنيد سپس بيشتر فعاليت‌هاي فني با هاستينگ و نرم افزار وب سايت محافظت خواهد شد.

انتخاب يك سيستم مديريت محتواي سازگار با موتورهاي جستجو مانند وردپرس شما را مطمئن خواهد كرد از نظر فني تلاشهاي سئوتان اصولي است. با استفاده از يك CMS  كارآمد، شما مطمئن مي‌شويد كه سايتتان در يك محيط بهينه شده ميزباني مي‌شود.

در برخي از تست‌هاي اخير انجام شده، ما يك سايت وردپرس، بر روي يك وب هاست استاندارد را با يك محيط بهينه سازي شده مقايسه كرديم. محيط بهينه سازي به بهينه سازي هاي فني بسياري براي افزايش سرعت وردپرس نيازمند است. اندازه فيزيكي فايل تا دو سوم و زمان بارگذاري صفحات از 3 ثانيه به يك ثانيه كاهش يافته است.

همه اين موارد با تصميم گيري‌هاي هوشمندانه بجاي انجام كارهاي فراوان و اجراي بهينه سازي‌هاي دستي قابل انجام است.

يا به عبارت ديگر، با 20 درصد تلاش، 80 درصد نتايج حاصل مي‌گردند.

كليد اصلي در اينجا انتخاب آگاهانه كه مربوط به سيستم مديريت محتواي وب سايتتان و محيط هاستينگ آن باشد است. انتخاب درست را انجام دهيد و پيچيدگي ها را از بين ببريد.

شايد جالب باشد بدانيد ما در نوين ماركتينگ بيشتر سايت هايمان را با وردپرس مي‌سازيم براي ديدن نمونه پروژه هاي ما به صفحه دپارتمان طراحي سايت نوين ماركتينگ مراجعه كنيد

كسب و كارهاي كوچك

بررسي كلمات كليدي

توجه به زبان مشتريان خود اصلي است كه بهينه سازي موتورهاي جستجو بر اين اساس ايجاد شده‌اند. اين اصلي است كه نه فقط براي بهبود رتبه در نتايج جستجوها بلكه در كمك به متقاعد نمودن كاربران به كليك بر روي سايتتان نيز بكار مي‌آيد.

موارد زير روش‌هايي است كه به وسيله آن مي‌توان ليستي از كلمات كليدي را جمع آوري نمود. من معمولاً از صفحات گسترده  (spreadsheet ) براي ايجاد اين ليست استفاده مي‌كنم تا بتوانيم حجم جستجوها، دشواري و رتبه موجود كه به ما در بهينه سازي صفحات كمك مي‌كند.

  1. ليست موارد مهم. با ليست كردن المان‌هاي مهم كسب و كارتان شروع كنيد. معمولاً براي تمامي كسب و كارهاي كوچك اين ليست عبارت است از محصولات و خدمت به ازاي هر منطقه در صورتي‌ كه براي چندين منطقه بهينه سازي را انجام مي‌دهيد. ليست كلمات كليدي خود را در يك صفحه گسترده سازماندهي كنيد.
  2. ابزار بررسي كلمات كليدي. كمبودي در خصوص ابزار بررسي كلمات كليدي وجود ندارد. اين ابزار ميتوانند به شما در فهميدن حجم جستجو و پتانسيل ارزش كلمات كليدي كمك كنند. نقطه شروع خوب براي شما ميتواند ابزار رايگان زير باشد:
    • Google Ads Keywords toolاين ابزار حجم كلمات كليدي بر اساس منطقه و ميزان سختي بعلاوه هزينه به ازاي كليك (CPC) براي تبليغات شما را در اختيارتان قرار مي‌دهد. كلمات كليدي كه نمايش داده ميشود عموماً داراي CPC و رقابت بالاتري هستند. البته ابزارهاي ديگري نيز هستند كه سختي كلمات كليد را به شما نشان مي دهند براي آشنايي با اين ابزارها لطفا مقاله: سختي كلمات كليدي و رتبه بندي ۶ ابزار دقيق را بخوانيد
    • Keyword Everywhere. اين ابزار يك افزونه براي مرورگر كروم است كه حجم جستجوها را به ازاي كشور نمايش ميدهد و محدوده اي از كلمات كليدي را به شما پيشنهاد مي‌دهد. اين يك ابزار خوب براي بخاطر سپردن بررسي كلمات كليدي در زماني كه صفحات وب را مرور ميكنيد است.
    • Google. من طرفدار اصلي مرور كردن صفحات وب براي كلمات كليدي شما هستم. گوگل پيشنهاد كلمات كليدي را در انتهاي صفحه نمايش مي‌دهد و مي‌توانيم مشاهده كنيم كه رقباي ما بر روي چه عباراتي در حال بهينه سازي هستند. متوجه شدن اينكه جستجوكنندگان به دنبال چه چيزي هستند كليد اصلي اطمينان از اين است كه بهينه سازي هاي شما بر اساس نياز مشتريان است.

تعدادي ابزار پولي مانند Moz, Ahrefs, SEMrush نيز وجود دارند. اين ابزار قوي هستند ولي رايگان نيستند. اگر كسب و كار كوچكي داريد كه نقدي كار مي‌كند، پيش از استفاده از اين ابزار ابتدا نسخه آزمايشي آنها را استفاده كنيد. ابزار Ahrefs را در مقاله : معرفي ابزارهاي Ahrefs كه براي سئوي حرفه‌اي به آن نياز داريد

هدف شما پيدا كردن گروه‌هاي منطقي  كلمات كليدي است كه به يك صفحه يا خدمت ارتباط دارند. همچنين شما ارزش‌هاي افزوده مانند حجم جستجو، رقابت و رتبه بر اساس كلمات كليدي را مي‌خواهيد تا بتوانيد بهترين انتخاب ممكن براي بهينه سازي را بكنيد.

اجازه دهيد از يك لوله كش كه در يكي از مناطق شهر بيرمنگهام كار مي‌كند به عنوان مثال استفاده كنيم:

  • خدمات
    • لوله كش
    • لوله كش فوري
    • تعمير ديگ بخار
  • مناطق
    • بيرمنگهام

ممكن است ما اين كلمات كليدي و گروه‌هاي آنها را گسترش دهيم:

  • لوله كش. لوله كشي. خدمات لوله كشي
  • لوله كش فوري. لوله كشي فوري. لوله كش فوري 24 در 7. لوله كش 24 ساعته
  • تعميرات ديگ بخار. خدمات ديگ بخار

آنچه كه در اينجا نتيجه كار ماست ليستي از كلمات كليدي است كه همه نوع از روش‌هايي كه يك نفر ممكن است جستجو كند را پوشش مي‌دهد. مطمئن شويد كه از همه اين انواع در صفحات فروش و بهينه‌سازي صفحات سايتتان استفاده مي‌كنيد و گوگل را قانع مي‌كند كه شما مي‌توانيد به كاربران خود كمك كنيد. و اين كمك مي‌توانيد رتبه شما را ارتقا دهد و منجر به درخواست فروش گردد.

ساختار سايت

روش ديگري كه مي‌تواند براي كسب و كارهاي كوچك مؤثر باشد اين است كه  به گوگل و كاربران بفهمانيد كه سايت به خوبي ساختاربندي شده است. در سابقه توسعه دهنده هاي وب، از مثال پر كردن كابينت براي بيان ساختار سايت استفاده مي كردند.

سايت به عنوان يك فايل اداري است. كشوهاي فايل بخش‌هاي اصلي هستند. پوشه هاي در كشوها زيربخشها (صفحات) و اگر نياز باشد اسناد شخصي در يك پوشه محتواي مربوط به صفحات است.

كسب و كارهاي كوچك

براي يك كسب و كار معمولي ما خدمات و منطقه هاي ارائه خدمات را به صفحات اصلي مان اختصاص مي‌دهيم تا بنابراين ساختار سايتمان ممكن است مشابه زير باشد:

  • خانه
    • مناطق
      • منطقه A
      • منطقه B
      • منطقه C
    • خدمات
      • خدمت A
      • خدمت B
      • خدمت C

اين ساختار چيزي است كه مي‌تواند توسط موتورهاي جستجو فهميده شود و صفحات خصوصي را براي ما به ازاي هر خدمت يا منطقه كه ما آنرا بهينه سازي كرده ايم را ارائه مي‌كند. اين كلمات كليدي است كه پيش از اين آنها را بررسي كرده ايم:

  • خانه
    • خدمات
      • خدمات > لوله كش فوري
      • خدمات > خدمات لوله كشي
      • خدمات > تعميرات ديگ بخار

همچنين ما مي‌خواهيم مطمئن شويم از يك آدرس ساختاربندي شده تشريحي براي اين صفحات بهره مي‌بريم – ما از كلمات كليدي در هر مسير استفاده ميكنيم:

examplesite.com/services/

examplesite.com/services/emergency-plumber/

examplesite.com/services/plumbing/

examplesite.com/services/boiler-repair/

حالا ما يك سري آدرس‌هاي تشريحي براي محتواي صفحات خود داريم. اين موضوع به عنوان يكي ديگر از موارد بهينه سازي صفحات به ما كمك مي‌كند و مي‌توانيم به كمك آن نرخ كليك شدن صفحات را افزايش دهيم. گوگل حالا ميتواند صفحات مرتبط بيشتري را نمايش دهد و ما مشتريان بالقوه را به سمت اطلاعات مرتبط بيشتري هدايت ميكنيم.

بهينه سازي صفحات براي كسب و كارهاي كوچك

اينجا محلي است كه همه چيز با يكديگر آميخته مي‌گردد. ليست كلمات كليدي شما حالا مي‌تواند در صفحات خوب ساختاربندي شده شما استفاده گردد. اين مشخص مي‌كند كه چرا مسيرهاي روندي در اينجا چقدر مهم هستند.

صرف‌نظر از اينكه به صفحه نگاه كنيد و ببينيد چقدر بهينه سازي صفحاتتان ارتقا يافته است، با استفاده از مراحل زير نيز مي‌توانيد به آساني عمل بهينه سازي را انجام دهيد.

بهينه سازي عنوان صفحات

مطالعه فاكتور رتبه بندي به نمايش عنوان صفحه به عنوان قدرتمندترين عامل رتبه بندي صفحات متمايل است و من با ديدگاه سئو خالص موافقم. اما، عنوان صفحات همچنين به عنوان سرتيتر صفحات در نتايج جستجو نمايش داده مي‌شوند. بهينه سازي براي كليك شدن داراي اهميت برابري با بهينه سازي براي رتبه بندي است كه اين دليلي است كه هرجا ممكن باشد من از المان‌هاي برندينگ استفاده مي‌كنم.

اگر ما مجدد به مثال لوله كش نگاهي بياندازيم، ما مي‌توانيم اين نكته را بيان كنيم و چگونگي بهينه سازي صفحاتمان براي تمامي انواع كلمات كليدي كه شامل منطقه و برند ميگردند را نمايش دهيم. مثال‌هايي از عنوان بندي صفحات به شرح زير مي باشد:

لوله كش در شهر ساتن كلدفيلد  خدمات لوله كشي ماركوس

صفحات خدمات ما مي‌تواند بدين شكل ساخته شوند:

خدمات تعمير ديگ بخار  پيش فاكتور رايگان | لوله كشي ماركوس، ساتن كلدفيلد

لوله كش فوري  24 ساعته در 7 روز هفته| لوله كشي ماركوس، ساتن كلدفيلد

در اينجا عناوين صفحاتي را داريم كه تمامي موارد را پوشش مي‌دهد:

  • بهينه سازي شده با انواع كلمات كليدي
  • Call to action يا CTA در جايي‌ كه از عبارت پيش فاكتور رايگان استفاده شده است
  • منطقه در عنوان صفحاتي كه ساتن كلدفيلد استفاده شده است
  • برندينگ در جايي كه از عبارت لوله كشي ماركوس استفاده شده است

اگر مي خواهيد مفهوم CTA را بشناسيد مقاله CTA چيست؟ با تمام معجزه‌هايش آشنا شويد را بخوانيد.

اين عناوين صفحات مرتبط، بهينه سازي شده و براي بازاريابي هوشمندانه هستند. عناوين صحيح را انتخاب كنيد و بهينه سازي صفحاتتان از نقطه درستي آغاز مي‌شود.

 

كسب و كارهاي كوچك

بهينه سازي تگ متا توضيحات

تگ متا توضيحات به طور مستقيم بر روي رتبه سايت شما تاثير نمي‌گذارد و اغلب ناديده گرفته مي‌شوند.

ما در مقاله اي همه چيز را در باره تگ متا توضيح داده ايم لطفا مقاله: همه چيز درباره متا تگ ها را بخوانيد.

من به تگ متا توضيحات به عنوان كپي تبليغات موتور جستجو فكر ميكنم. توضيحات در ساختن و تقويت پيام موجود در عنوان صفحه كمك مي‌كند و به شما در افزايش تعداد كليك ها كمك مي‌كند.

من از همان روشي كه براي عنوان صفحه طي كردم در اينجا نيز استفاده مي‌كنم:

  • از حساسيت كلمات كليدي و جزئيات منحصر بفرد پيشنهادات فروش و پيشنهادات ويژه خود استفاده كنيد.
  • شامل يك call to action باشد. بيش از اندازه اينكار را انجام ندهيد اما از فرصتهاي حساس استفاده كنيد و مي‌توانيد نتايج كلي را بهبود ببخشيد.

بهينه سازي محتواي صفحات

مرحله بعدي محتواي صفحات است. جاي بيشتري براي كار كردن با انواع مختلف كلمات كليدي وجود دارد. مطمئن شويد كه محتوايتان به آساني قابل خواندن است و مخاطبين هدفتان را افزايش خواهد داد. آخرين چيزي كه ميخواهيم انجام دهيم نوشتن چيزي است كه مانند نوشتن توسط ماشين باشد يا بيش از اندازه بهينه سازي شده باشد و از كلمات كليدي پر شده باشد. خوانايي هميشه بايد در اولويت نخست باشد.

اجزا اصلي صفحه كه در اينجا با آنها سر و كار داريم عبارتند از:

  • تگهاي عنوان. مانند h1, h2, h3, …
  • محتواي بدنه صفحه. متن صفحه
  • عكسها. عكسهايي در صفحه استفاده ميكنيد تا محتواي صفحه را تقويت كند.

از كلمات كليدي تان فقط در جاييكه منطقي است استفاده كنيد و بيش از اندازه از آنها استفاده ننماييد. مطمئن شويد صفحه خوانا است و شما كارتان را درست انجام داده ايد.

وقتي با عكسها كار ميكنيد بخاطر داشته باشيد كه نام، متن جايگزين و توضيحات ميتواند بهينه سازي شود.

با بهينه سازي صحيح صفحه، شما در طيف گسترده تري از عبارات و زبان مشتريان بالقوه خود رتبه كسب ميكنيد. اينها منافعي هستند كه در دنياي واقعي هم ميتوانند به بهبود سئوي سايتتان كمك كند.

بهينه سازي لينكهاي داخلي

آخرين الماني كه بايد به آن توجه نمود بهينه سازي لينكهاي داخلي است. با راهبري اصلي سايت شروع كنيد اما از لينك‌هاي درون محتوايتان هم استفاده نماييد. اين ميتواند به بهبود سئوي سايت و همچنين هدايت كاربران به جاييكه ميخواهند بروند كمك كند.

صاحبان كسب و كارهاي كوچك ميتوانند از لينكدهي داخلي صفحات خدمات و مناطق خود بهره ببرند. براي مثال، صفحه خدمات در جاييكه كسب و كار عمل ميكند به همه مناطق لينك ميشود و صفحات منطقه به همه خدماتي كه در آن منطقه ارائه ميشود لينك ميگردند. اين يك روش ساده و رايج براي استفاده از لينكهاي داخلي است كه به نفع كاربران است و ميتواند به سئوي سايتتان كمك نمايد.

در كنار توليد محتوا خوب لينك داخلي يكي از مهم ترين بخش هاي سئو است در مقاله : لينك‌ داخلي و ايندكس “اول موبايل”: مسيرهاي خزش سايت‌هاي بزرگ در سال 2018 اهميت اين مبحث را كاملا در مي‌يابيد

سئو محلي

براي كسب و كارهاي محلي، سئو محلي زيرمجموعه سئو سنتي است كه بر روي كمك به رتبه كسب و كار محلي شما تمركز دارد. در اينجا بر روي دو عامل تمركز شده است: گوگل كسب و كار من (GMB) و نقل و قولها.

گوگل كسب و كار من

اين مورد جزو فهرست كسب و كار گوگل است. شما مي‌توانيد در مورد كسب و كارتان اطلاعات كسب كنيد تا به ديده شدن سايتتان در گوگل مپ و نتايج جستجو كمك كند. شما بايد اطلاعات مرتبط با كسب و كارتان كه شامل نوع كسب و كار (طبقه بندي)، ساعت باز بودن، جزئيات تماس، آدرس وبسايت، عكسها و جزئيات بيشتر را در اينجا جمع آوري كنيد.

ديگر امكانات موجود شامل پستها، نظرات و قابليت دريافت پيام از مشتريان است. اگر شروع به استفاده از اين ابزار كنيد شما مي‌توانيد يك سايت تك صفحه اي و ساده ايجاد كنيد. كافي است كه بگوييم اين ابزار قدرتمندي است و بايد مطمئن شويد كه تمامي اطلاعات شما كامل است و شما از تمامي امكانات ارائه شده استفاده ميكنيد.

نقل قولها

نقل قولها به سادگي مربوط به اشاره كردن به نام، آدرس و شماره تلفن كسب و كار محلي مي‌شود. گاهي اوقات نقل قول‌ها لينك شده‌اند و بيشتر اوقات لينك شده نيستند. نقل قول‌ها در دسته كسب و كارهاي محلي، وب سايت‌ها، شبكه‌هاي اجتماعي و در اپليكيشن ها ديده ميشوند. نقل قول‌ها به مشتريان بالقوه كمك مي‌كند تا كسب و كار محلي مورد نظر خود را بيابند و مي‌تواند بر روي رتبه در جستجوهاي محلي تاثيرگذار باشد.

روش خوب براي شناسايي سايتهاي نقل قول مهم جستجوي ساده كلمات كليديتان در گوگل و بينگ است. جاييكه ليست كلمات كليدي تان مشاهده ميشود شانس خوبي براي اين است كه منابع معتبر نقل قول وجود داشته باشد. افزودن سايتتان به دسته بندي هاي محلي به سئو كمك ميكند اما مهمتر از اين به مشتريان براي يافتن كسب و كارتان بخاطر اينكه از موتورهاي جستجو استفاده ميكنند كمك مينمايد.

وقتي كسب و كار كوچك خود را به يك دسته بندي آنلاين اضافه ميكنيد، مطمئن شويد كه به طبقه بندي صحيحي آنرا مي افزاييد و توضيحات مهمي از كسب و كار را در آنجا ارائه ميكنيد كه شامل كلمات كليدي اصلي به همراه خدمات و منطقه كاريتان ميشود.

اعتبارسازي

اعتبارسازي و ايجاد لينك سخت‌ترين و بدترين جنبه سئو است. موتورهاي جستجو هنوز از لينك‌ها براي كمك به فهميدن اعتبار نسبي صفحات و سايت‌ها استفاده مي‌كنند اما در كسب و كارهاي محلي اين فقط يك فاكتور است. ديگر فاكتورها شامل آدرس، طبقه بندي كسب و كار و نزديكي به جستجوكنندگان مي‌شوند. شما هنوز نياز به لينكها داريد اما هوشمندانه است اگر فقط نگاهي به برنده شدن آسان ابتدا بياندازيم.

مشخصات هميشه به كسب و كار محلي تان بستگي دارد اما تاكتيك هاي اعتبارسازي و ايجاد لينك زير ارزش بررسي بيشتر را دارند:

  • لينكهايي از شركاي تجاري
  • اسپانسر شدن خيره‌ها يا باشگاه هاي محلي
  • پيوستن به سازمان‌هاي حرفه اي مرتبط كه داراي صفحه پروفايل هستند.
  • سايت‌هاي صنعتي مرتبط از طريق محتواهاي منتشر شده (به عنوان مثال پست‌هاي مهمان يا يك ستون)
  • شراكت با ديگر كسب و كارهاي محلي
  • ارائه جوائز يا نقدها (به همراه شرح آنها) به ديگر كسب و كارهاي كوچك محلي

تاكتيك هاي فراواني براي اعتبارسازي و ايجاد لينك وجود دارد؛ سعي كنيد بر روي لينك سازي در جاييكه ارزش اضافه كردن دارد تمركز كنيد. اين كار ميتواند صفحات منبع در يك سايت محبوب يا ايجاد ليست در دسته بندي هاي مرتبط باشد.

شما ميخواهيد كه لينكي كه در صفحات ديگران قرار داده ايد به صفحات شما ارزش بدهد. ممكن است نيازمند ايجاد محتوا و پيشنهاد آن به وب مسترها به عنوان روشي براي انجام اينكار شويد. در مورد نوع محتوايي كه ميتوانيد تهيه كنيد فكر كنيد كه بايد كاربران را جذب كند و به عنوان يك محتواي با ارزش براي وب مسترها باشد.

كسب و كارهاي كوچك

جمع بندي

بهينه سازي موتورهاي جستجو براي هر كسي آسان نيست، كه شامل كسب و كارهاي كوچك نيز ميشود. سخت است بدانيم كدام فعاليت ها بايد انجام شوند و كداميك منجر به نتيجه مي شوند.

همچنين اينكار زمانبر است. با تمركز بر روي تلاش هاي اوليه تان بر روي اصول سئو كه در اينجا در خصوص آنها صحبت شد، شما به حداكثر نتايج با حداقل تلاش مي رسيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.