استفاده از اينستاگرام براي كسب و كار: راهنماي كامل براي بازاريابان

۱۰ بازديد

از محبوبيت همگاني استوري‌هاي اينستاگرام در ميان كاربران تا افزايش ناگهاني فرصت‌هاي تبليغاتي در اين شبكه، همه و همه نشاني از موقعيت استفاده از اينستاگرام براي تبليغ كسب و كار شماست.

افزايش فالوور اينستاگرام

چگونه مي‌توانيد كسب و كار خود را به بهترين شكل در اينستاگرام معرفي كنيد؟ و استفاده از اينستاگرام را به اوج برسانيد. اين مقاله تقريباً همه چيز را، از آغاز كار و طراحي راهبرد توليد محتوا تا ساخت نام تجاري و مشهور كردن آن در اينستاگرام را پوشش مي‌دهد.

فهرست محتوا

  • چگونه حساب كاربري تجاري در اينستاگرام بسازيم
  • تعيين اهداف كسب و كار براي استفاده در اينستاگرام
  • طراحي راهبرد توليد محتوا
  • ساخت نام تجاري اينستاگرامي براي كسب و كار
  • خلاقيت در توليد محتواي اينستاگرامي
  • افزايش كارايي حساب كاربري با استفاده از تبليغات اينستاگرام

چگونه حساب كاربري تجاري در اينستاگرام بسازيم

اگر همين حالا يك حساب كاربري معمولي داريد، راه اندازي حساب كاربري تجاري براي شما بسيار آسان است. با اين كار شما مي توانيد به استفاده از اينستاگرام براي تجارت خود اقدام كنيد.

  1. نرم افزار اينستاگرام را دانلود كنيد (براي سيستم عامل آي‌او‌اس از اپ استور، براي اندرويد از فروشگاه گوگل پلي و براي دستگاه‌هاي ويندوزي از فروشگاه ويندوز).
  2. گزينه Sign Up را انتخاب كنيد، سپس نشاني ايميل خود را وارد كرده و دكمه‌ي Next را انتخاب كنيد (همچنين اگر در فيسبوك عضو هستيد، مي‌توانيد از طريق بخش Log in with Facebook وارد شويد).
  3. پس از ورود به نرم افزار، بخش تنظيمات (Setting) را پيدا كنيد. به پايين‌ترين قسمت اين بخش وارد شويد و گزينه‌ي Switch to Business Account را انتخاب كنيد.
  4. زماني كه حساب كاربري تجاري شما فعال شد، مي‌توانيد اطلاعات مهمي نظير ساعت كاري، نشاني و شماره تلفن خود را وارد كنيد.

در ادامه چند ترفند ساده براي بهينه سازي نمايه (پروفايل) تجاري براي استفاده از اينستاگرام آورده شده است.

استفاده از اينستاگرام

نام كاربري و بيوگرافي شما

براي شناسايي راحت‌تر، بهتر است كه نام كاربري شما در اينستاگرام دقيقا با نام كاربري شما در ساير شبكه‌هاي اجتماعي يكسان باشد.

اطلاعات ديگري كه در نمايه‌ي عمومي شما نمايش داده مي‌شود، نشاني وبسايت شما (يك آدرس اينترنتي كه مي‌توانيد از آن براي تبليغ يك كارزار يا معرفي بخش جديدي از محتواي منتشر شده استفاده كنيد) و يك بيوگرافي كوتاه است.

از بخش بيوگرافي براي بيان موضوع كسب و كار و كاري كه كاربران مي‌توانند از اينستاگرام شما استفاده كنند بهره ببريد. همچنين مي‌توانيد در اين بخش هشتگ‌هاي اختصاصي خود را به كاربران معرفي كنيدتا از آنها براي استفاده از اينستاگرام استفاده كنند. براي آشنايي با انواع برندينگ هاي موفق در اينستاگرام مقاله : ۱۱ برنديگ موفق در بيو اينستاگرام را بخوانيد.

در ادامه دستورالعمل‌هايي براي ويرايش بخش بيوگرافي براي استفاده از اينستاگرام آورده شده است.

تصوير پروفايل شما

اگر تصوير پروفايل اينستاگرام شما، نشان تجاري (لوگو) كسب و كارتان باشد، بهتر است. استفاده از نشان تجاري براي تصوير پروفايل امكان دسترسي به شما در جستجو را افزايش مي‌دهد، همچنين كساني كه در فيسبوك و توييتر دنبال كننده‌ي شما هستند هم به راحتي مي‌توانند با جستجويي ساده در اينستاگرام، نام تجاري شما را تشخيص دهند.

تصوير پروفايل شما به صورت خودكار توسط نرم افزار به شكل دايره بريده مي‌شود، بنابراين مطمئن شويد كه پس از برش عكس، مشكلي براي نشان تجاري شما پيش نمي‌آيد. از آنجا كه تصوير پروفايل در نرم افزار موبايل فقط 110 پيكسل قطر دارد، از تصويري بزرگ استفاده كنيد كه هنگام نمايش تصوير در اينترنت كيفيت آن پايين نباشد.

دنبال كردن كاربران

آخرين كاري كه براي معرفي حساب كاربري خود بايد انجام دهيد، دنبال كردن گروهي از كاربران اينستاگرام است. افراد تأثيرگذار زمينه‌ي كاري خود، مشتريان و ساير كساني كه به نحوي با كسب و كار شما مرتبط هستند را در اينستاگرام بيابيد و دنبال كنيد.

تنوع جمعيتي در اينستاگرم بسيار زياد است، پس از درستي انتخاب افراد هدف مطمئن شويد. هشتگ‌هاي زمينه كاري خود را جستجو كنيد و با نظردهي زير عكس‌هاي منتشر شده‌ي آن‌ها و دنبال كردن افراد تأثيرگذار در كار مربوط به خود حضور خود را اعلام كنيد. مطمئنم كه از توان اين روش براي افزايش دنبال كنندگان خود در اينستاگرام متعجب خواهيد شد.

اگر دوست داريد بدانيد چگونه اولين گروه 1000 نفري فالوور ها در اينستاگرام را به دست بياوريد حتما مقاله : اولين ۱۰۰۰ فالوور اينستاگرام خود را چگونه جذب كنيم؟ را در بلاگ نوين ماركتينگ بخوانيد.

حساب كاربري خود را تبليغ كنيد

آدرس حساب كاربري خود را به وبسايت و حساب‌هاي كاربريتان در ساير شبكه‌هاي اجتماعي اضافه كنيد و از آن براي تبليغ متقابل استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد با انتشار پيامي در حساب‌هاي كاربري ساير شبكه‌هاي اجتماعي، از كاربراني كه شما را دنبال مي‌كنند بخواهيد كه شما را اينستاگرام هم دنبال كنند.

زمان حضورتان در اينستاگرام را در كنار حضورتان در ساير شبكههاي اجتماعي مديريت كنيد

براي استفاده از اينستاگرام عملا بايد براي آن وقت بگذاريد و همين كار را سخت مي كند بهتر است استفاده از اينستاگرام خود را به چند متخصص بسپاريد تا بهترين نتايج ممكن را براي اينستاگرام تجاري شما به بار بياورد. حتما با دپارتمان شبكه هاي اجتماعي نوين ماركتينگ تماس بگيريد.

تعيين اهداف كسب و كار براي استفاده در اينستاگرام

تمامي تلاش‌ها و كارهايي كه براي استفاده در اينستاگرام انجام مي‌دهيد بايد به راهبردهاي هدف شما ختم شوند. چيزي كه اميدواريد با استفاده از اينستاگرام به دست آوريد چيست؟ اهداف خود را بر اساس نوع كسب و كار و اهداف تجاري خود تعيين كنيد. براي مثال:

  • افزايش فروش محصول
  • جذب ترافيك براي سايت
  • افزايش محبوبيت نام تجاري
  • افزايش رضايت مشتريان
  • جذب مشتري
  • ايجاد و تثبيت ارتباط با افراد مؤثر در زمينه‌ي كار شما

مهم نيست كه به دنبال دستيابي به چه چيزي هستيد و هدفتان براي استفاده از اينستاگرام چيست، مهم اين است كه اهداف خود را به شكلي دقيق، قابل بررسي، در دسترس،  مرتبط و زمان بندي شده تعيين كنيد.

استفاده از اينستاگرام

طراحي راهبرد توليد محتوا براي استفاده از  اينستاگرام

گشت و گذار در اينستاگرام و لايك كردن چند عكس و انتشار يك عكس از صورت سگ خانگي شما براي چهارمين بار در يك هفته، براي حساب كاربري افراد معمولي بد نيست اما براي حساب كاربري تجاري موضوع به شكل ديگري است.

اگر به دنبال ساختن يك كسب و كار و افزايش شهرت آن در اينستاگرام هستيد، بايد برنامه‌اي ويژه براي بازاريابي و استفاده از اينستاگرام داشته باشيد و نتايجي واقعي را براي كسب و كار خود ببينيد. راهبرد تجاري شما بايد چهار موضوع اساسي را پوشش دهد.

  1. چه زماني و هر چند وقت يكبار محتوا منتشر كنيد

شما بايد جدول زمان بندي مشخصي براي ارسال مطالب در اينستاگرام داشته باشيد، اما سعي كنيد كه در ارسال مطالب افراط نكنيد. بهترين راهكار، آزمايش پست‌ها در ساعت‌ها و بازه‌هاي زماني مختلف و بررسي نتايج حاصل از ارسال آن‌ها است. زماني كه بهترين برنامه‌ي زماني براي ارسال مطالب را پيدا كرديد، مي‌توانيد با ساخت يك تقويم محتوايي، زمان بندي مناسبي براي ارسال مطالب داشته و بدانيد كه چه زماني، چه پستي را بايد ارسال كنيد. اينستاگرام يك رسانه است و استفاده از اينستاگرام تابع قواعد مديريت رسانه است.

  1. پوستهي محتوا

استفاده از پوسته‌هاي مختلف براي مطالب، باعث جذاب ماندن محتواي توليدي شما براي دنبال كنندگان شده و به شما در دستيابي به اهداف مختلف كمك مي‌كند. براي مثال، يك دبيرستان براي افزايش شهرت و نيز جذب دانش آموزان جديد بايد از مباحث بررسي شده در كلاس‌ها، خاطرات فارغ التحصيلان و امكانات مدرسه به عنوان پوسته‌هاي اصلي محتواي توليدي استفاده كند.

  1. راهبرد انتشار مطالب

آيا از ايموجي‌ها در نوشتارهاي خود استفاده مي‌كنيد؟ آيا از اصول دستور زبان در نوشتارهاي معرفي نام تجاري خود استفاده مي‌كنيد؟ چه نوعي از تصاوير را منتشر مي‌كنيد؟ آيا ويژگي بصري خاصي در همه‌ي تصاوير منتشر شده‌ي شما وجود دارد؟ سبك انتشار مطالب شما بايد تمامي ويژگي‌هايي كه نام تجاري شما را تعريف و تثبيت مي‌كند را در خود داشته باشد. در بخش بعدي اين مقاله، به تشريح جزئيات اين مورد خواهيم پرداخت.

  1. راهبرد تعاملي

اين راهبرد بايد زمان و نحوه‌ي تعامل تجاري شما با ساير حساب‌هاي كاربري در اينستاگرام، از لينك كردن و نظر دادن روي تصاوير ساير كاربران تا مديريت نظرات ارسال شده براي حساب كاربري خودتان، را پوشش دهد. نكته مهم: هرگز از شيوه‌هاي خودكار براي تعاملات استفاده نكنيد. ما اين روش را آزمايش كرديم و جواب مناسبي از آن نگرفتيم.

ساخت نام تجاري براي  استفاده از اينستاگرام

اينستاگرام محلي براي توليد محتواي بصري است، پس تعريفي جذاب و قابل تشخيص از نام تجاري خود بسازيد. در ادامه چند روش ساده‌ي براي انجام اين كار آورده شده است.

ثبات بصري داشته باشيد

بر اساس گزارشي كه WebDam درباره‌ي محتواي بصري شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده است، 60 درصد از نام‌هاي تجاري برتر در اينستاگرام از فيلترهاي مشابهي براي همه‌ي پست‌هايشان استفاده مي‌كنند. با استفاده‌ي مداوم از فيلتري مشابه براي همه‌ي مطالب، قادر خواهيد بود كه سبك توليد محتواي خاصي را براي خود تثبيت كرده و براي دنبال كنندگان قابل تشخيص شويد. از آنجا كه هدف اصلي شما اين است كه كاربران اينستاگرام به محض مشاهده‌ي مطالب شما، روي آن توقف كرده و تصوير منتشر شده‌ي شما را مشاهده كنند (و از طريق نظر يا لينك دهي با مطلب شما تعامل داشته باشند)، هرچه مطالب شما سريع‌تر قابل تشخيص باشد، بهتر است.

استفاده از اينستاگرام

حساب كاربري شركت 33 Acres Brewing را مشاهده كنيد، آن‌ها براي همه‌ي تصاوير از قابي سفيد استفاده كرده و متوني با رنگ روشن را به كار مي‌گيرند. با نگاهي گذرا به صفحه‌ي اينستاگرام آن‌ها، كم كم سبك نوشتاري آن‌ها براي شما واضح و قابل تشخيص مي‌شود، به اين ترتيب اگر در هنگام جستجو در اينستاگرام، تصويري با اين مشخصات را ببينيد متوجه مي‌شويد كه مربوط به حساب كاربري اين شركت است.

نرم افزارهاي ويرايش عكس تلفن همراه نظير VSCOcam و Enhance فيلترهاي اضافي و امكانات ويرايشي بيشتري براي كمك به ايجاد سبك توليد محتوايي خاص را فراهم مي‌كنند. تصاويري كه در ساير نرم افزارها ويرايش يا فيلتر گذاري شده‌اند به راحتي در اينستاگرام استفاده مي شود.

موضوع اصلي را انتخاب كنيد

از نقطه نظر بصري، شما نيازمنديد درباره‌ محتوايي كه مطالب خود را بر آن متمركز كرده‌ايد تصميم گيري كنيد. در برخي از موارد، انتخاب موضوع خيلي واضح است: شركت توليد كننده‌ي لباس، تصاوير لباس‌هاي توليدي خود را منتشر مي‌كند يا يك رستوران تصاوير غذاهايش را براي استفاده از اينستاگرام نشر مي دهد.

اگر شما يك شركت فعال در زمينه‌ي سبك زندگي هستيد، مجبور نيستيد كه محتواي مربوط به اين موضوعات را منتشر كنيد. مثلاً  نوين ماركتينگ شركتي براي ارائه‌ي راهكارهاي مديريت شبكه‌هاي اجتماعي است اما در صفحه‌ي اينستاگرام رسمي خود بيشتر به مقالات مرتبط با ديجيتال ماركتينگ مي پردازد.

براي نام تجاري خود هشتگ سازي كنيد

در نهايت، يك راهكار ساده نيز وجود دارد كه نيازي به تغيير بصري در محتوا و يا سبك توليد محتواي خاصي ندارد. راهكاري محبوب و ساده به نام توليد هشتگ نام تجاري. اين مورد به اين معني نيست كه نام تجاري خود را به هشتگ تبديل كنيد، بلكه موضوع اين است كه هشتگي بسازيد كه معرف نام تجاري شما باشد و دنبال كنندگان را به اشتراك تصاوير داراي آن هشتگ تشويق كند.

هوت‌سوت هشتگي با عنوان «#hootsuitlife» دارد. مديران شركت از كاربران خواسته‌اند كه تصاوير محيط كار خود را با همين هشتگ منتشر كنند، درخواستي كه منجر به توليد هزاران مطلب با اين هشتگ شده است.

شركت Poler Stuff نه يكي، بلكه 4 هشتگ اختصاصي (#campvibes، #adventuremobile، #bagitandtagit و #beneaththebrim) دارد. هشتگ #adventuremobile ارتباطي با هيچيك از محصولات اين شركت ندارد اما درباره‌ي كاركنان شركت و زندگي بيروني آن‌هاست. اين هشتگ تا به حال صدها هزار مطلب اينستاگرامي را به خود جذب كرده است.

استفاده از اينستاگرام

با مخاطبان رو راست باشيد

كسب و كار شما در اينستاگرام با تقليد و تكرار سبك كاري ساير شركت‌ها موفق نخواهد شد. روش‌هايي كه براي استارباكس و ردبول جواب داده است حتماً براي يك مؤسسه‌ي مالي يا يك سازمان خيريه جواب نخواهد داد. به مخاطبان خود گوش دهيد و بر اساس علايق و نظرات آن‌ها فعاليت كنيد. به روش‌هايي كه براي شما در ساير شبكه‌هاي اجتماعي جواب داده، محتوايي كه مخاطبان شما در اينستاگرام به اشتراك گذاشته‌اند و روش‌هاي تعامل آن‌ها با رقبا و شركت‌هاي مشابه خود توجه كنيد.

خلاقيت در توليد محتواي اينستاگرامي

عكس بگيريد، فيلتر گذاري كنيد، آن را ارسال كنيد! همين؟ شايد اين روش براي زماني كه اينستاگرام هنوز مشهور نشده بود جواب مي‌داد اما حالا اين پلتفرم گسترش يافته و تعداد زيادي فرصت تجاري را براي انواع تعاملات و جلب توجه مخاطبان فراهم كرده است. در ادامه چند راهكار افزايش خلاقيت در توليد محتواي اينستاگرامي آورده شده است.

متن زير تصوير (كپشن) را فراموش نكنيد

شايد اساس اينستاگرام نوشتن توضيح زير محتواي بصري باشد، پس نوشتن زير هر عكس را فراموش نكنيد. اين متون فرصتي استثنايي براي بيان داستاني درباره‌ي كسب و كار شما هستند. نوشتارها در اينستاگرم به شما اجازه مي‌دهند كه تصوير را بسط دهيد، به آن بال و پر دهيد و حتي دنبال كنندگان خود را بخندانيد (خصوصاً اگر در استفاده از ايموجي‌ها متبحر باشيد). همچنين مي‌توانيد با نوشتارها تصاوير را به كسب و كار خود مرتبط كنيد. براي اشنايي بيشتر با اين موضوع مي‌توانيد مقاله‌ي 12 نكته براي نوشتن بهترين كپشن اينستاگرام را بخوانيد.

از آلبومهاي عكس و ويدئو استفاده كنيد

شما مي‌توانيد حداكثر 10 عكس يا ويدئو را به هر پست اينستاگرامي اضافه كنيد، كاري كه به كاربران امكان ورق زدن و مشاهده‌ي همه‌ي آن‌ها در كنار هم را مي‌دهد. آلبوم‌ها به كسب و كار شما اين امكان را مي‌دهند كه با ادغام تصاوير و ويدئوها داستان كسب و كار خود را روايت كرده و اطلاعات مربوطه را به شكلي جذاب منتشر كنيد. در اين باره نيز مي‌توانيد مقاله‌ي 5 راهكار استفاده از آلبوم‌ها براي توليد محتواي تعامل گرا در اينستاگرام را بخوانيد.

با استوريهاي اينستاگرام خطر كنيد

استوري‌هاي اينستاگرام با سرعت عجيبي محبوب شده‌اند و به رقم 250 ميليون استوري در روز رسيده‌اند، در نتيجه هيچ محدوديتي براي استفاده از آن‌ها براي كسب و كار شما وجود ندارد. محتواي قابل حذف و پخش زنده دو امكان عالي استوري‌هاي اينستاگرام هستند كه ابزاري مناسب اما خطر پذير براي توليد محتوا و جذب مخاطب را در دسترس قرار مي‌دهند. براي آشنايي بيشتر با اين روش، مقاله‌ي چگونگي استفاده‌ي تجاري از استوري‌هاي اينستاگرام را مطالعه كنيد.

با افراد تأثيرگذار همكاري كنيد

افراد تأثيرگذاري كه به زمينه‌ي كاري شما مرتبط هستند را در اينستاگرام شناسايي كرده و با آن‌ها ارتباط برقرار كنيد. به آن‌ها اجازه‌ي ارسال مطلب در حساب كاربري خود را بدهيد و يا با پرداخت هزينه در حساب كاربري آن‌ها مطلب ارسال كنيد. اين كار به شما امكان معرفي كسب و كارتان به گروه جديدي از مخاطبان را مي‌دهد. از آنجا كه افراد تأثيرگذار هزينه‌هاي كمي براي همكاري طلب نمي‌كنند، كسب و كار‌هاي كوچك و متوسط مي‌توانند با افراد تأثيرگذار محلي (با دنبال كننده‌ي كمتر) براي تبليغ كسب و كار خود همكاري كنند. براي آشنايي بيشتر با اين راهبرد هم مي‌توانيد مقاله‌ي بازاريابي افراد تأثيرگذار در شبكه‌هاي اجتماعي را مطالعه كنيد.

افزايش كارايي حساب كاربري با استفاده از تبليغات اينستاگرام

تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي ثابت كرده است كه روشي تأثيرگذار براي توسعه‌ي كسب و كار‌هاي جديد است. اينستاگرام نيز از اين قاعده مستثني نيست. فرقي نمي‌كند كه هدف شما افزايش شهرت نام تجاري، افزايش بازديد سايت و يا افزايش تعداد دانلودهاي نرم افزار تلفن همراه است، تبليغات اينستاگرام مي‌تواند به شما در جذب مخاطبان كمك قابل توجهي كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد نيز مي‌توانيد مقاله ي راهنماي تبليغات در اينستاگرام را بخوانيد.

با استفاده از ابزارهاي سايت ما مي‌توانيد در زمان مديريت اينستاگرام خود صرفه جويي كنيد. با استفاده از يك ميزكار خاص مي‌توانيد تصاوير را با زمان بندي مناسب در اينستاگرام منتشر كرده، با مخاطبان تعامل كنيد، كارايي خود را اندازه گيري كنيد و تمامي حساب‌هاي كاربري در شبكه‌هاي اجتماعي خود را مديريت كنيد. با ما در ارتباط باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.